Anglie 2004

fotografie

Katka Kufrová, 8.F

1.den

Okolo 17. hodiny už všichni sedíme v autobuse. Z oken jsou vidět nervózní obličeje našich milých rodičů a  samozřejmě naše škola, kterou na týden opouštíme.

A už je to tady! Autobus se rozjíždí, poslední opozdilci si najdou volná místa a všichni zuřivě mávají.

Cesta je dlouhá a trochu únavná. Koukáme na filmy, čteme si časopisy a samozřejmě konzumujeme své svačinky, které jsou opravdu objemné. Večer už jen poslední zastávka na pravidelné čištění zoubků a jde se na kutě!

2.den

Ráno kolem půl osmé už stojíme na pařížském chodníku a další ospalé tváře se hrnou z autobusu. První zastávka je pod nádherným kostelem Sacre-Caeur. Ještě pár snímků a jdeme na nedělní mši. Kostel jsme opustili za zpěvu jeptišek a už procházíme krásnými uličkami čtvti Montmartre . Na náměstíčku umělců si prohlédneme krásné obrázky, na kterých nechybí Eifelovka, s některými malíři se dáme i do řeči. Prohlédli jsme si také první bistro na světě a malinkou vinici. Zvláště kluky pak zaujala ulice plná sex shopů a night klubů, na jejíž konci stál sytě červený Moulin Rouge a samozřejmě pařížské metro. Metro, připomínající spíše chodbičku krtečka nás dovezlo až na místo, kde na nás majestátně shlížela Eifelovka. Odmítli jsme několik dotěrných pouličních prodavačů a za zuřivého cvakání foťáků jsme se dostali přímo pod věž. Když jsme celí udýchaní dorazili do druhého patra, odkud nás dovezl výtah až na samý vrchol věže, kde se nám naskytl nádherný pohled na celou Paříž.

Pak jsme navštívili Louvre. Vykonali jsme své potřeby, prošli krásným parkem a už zase sedíme v autobuse, který nás veze do hotýlku Formule 1.

3.den

Po noci strávené ve Formuli už jsme na trajektu. Směr? Londýn! Procházíme kolem Tower of London, přejdeme Tower Bridge a už pospícháme do London Dangeon- středověké mučírny. Dozvídáme se děsivá fakta o londýnském moru a Jacku Rozparovači. Po dlouhých hodinách strávených v londýnské zácpě už jsme rozděleny do rodin kde spapáme pár toustů a jdeme do hajan.

4.den

Hned po škole jedeme do krásného přímořského městečka Hastings, kde si prohlídneme pašeráckou jeskyni a podmořský svět. Na pláži najdeme pár děravých kamínků pro štěstí a jedeme zpátky do našich „anglických rodin”.

5.den

Pár minut po snídani už sedíme v autobuse a jedeme do školy. Po čtyřech hodinách anglické výuky vyrážíme na křídové útesy- nejkrásnější místo v Anglii (alespoň podle mého). No a pak už chodíme po obchodech v samotném centru Eastbourne. Utratíme část svého kapesného a večer jsme zpátky v rodinách.

6.den

Po ranním rozruchu už dobíháme autobus a jede se opět do školy. Za pár hodin už frčíme na Hever Castle- domov Jindřicha VIII. Jsme trochu šokováni malinkým hrádečkem uprostřed rozlehlých zahrad. Uvnitř jsou krásné útulné pokojíky a figuríny samotného Jindřicha i jeho šesti manželek… No a už jsme zase v rodince, jíme pizzu a sledujeme anglické pohádky?

7.den

Brzy ráno (alespoň na anglické poměry) se už loučíme s našimi rodinkami a nasedáme do autobusu, který nás doveze do Londýna.

Autobus staví u věže Big Ben, odkud je vidět London Eye, jehož základ byl vyroben v plzeňské Škodovce.U Buckinghamského paláce shlídneme výměnu stráží a sníme svoje svačinky. Na Trafalgar square máme další rozchod, proto jdeme do místní kavárny, kde narazíme na českou číšnici.

Nakoupili jsme v supermarketu Tesco, prošli jsme greenwitchským parkem a opět na nás čeká náš milý autobus. Ještě nás čeká Eurotunel a pak už jedem autobusem do naší milé rodné země!

V Anglii se nám všem moc líbilo, ale určitě jsou všichni rádi zase doma.